Wijnegem trakteert bezoekers om volledige heropening van de horeca te vieren

Nieuwe versoepeling maakt een dagje winkelen weer compleet

Nu de horeca volledig kan heropenen, halen ook de handelaars van Wijnegem - Shop Eat Enjoy opgelucht adem. Want met maar liefst 28 bars en restaurants, kunnen klanten weer écht genieten van enkele uren shoppen met af en toe een leuke tussenstop in de horeca. Om de heropening te vieren - en daarmee de horeca al meteen een hart onder de riem te steken - trakteert Wijnegem haar bezoekers. Zo krijgen de eerste shoppers alvast een gratis kopje koffie. Iedereen die de komende vier weken over de vloer komt, maakt bovendien kans 'een jaar gratis op restaurant' te winnen. Een prijs die maar liefst 1.000 euro waard is. “Een herwonnen stukje vrijheid mag gevierd worden”, luidt het. “De gezelligheid van de horeca die bij shoppen hoort, is nu eindelijk terug. Dit is goed nieuws voor zowel de shoppers als onze handelaars”.

De afgelopen weken kon je al terug zorgeloos, zonder afspraak, shoppen in de 250 winkels, maar wie wilde eten, kon enkel buiten terecht op het terras aan de hoofdingang of de take-outzone die buiten aan inkom 11 werd ingericht. Nu de horeca ook binnen heropent, is een shoppingdag eindelijk weer compleet. En daar zijn ze bij Wijnegem enorm tevreden mee.

“We zijn ontzettend blij voor onze 28 horeca uitbaters. Het geduld dat ze al sinds de sluiting in oktober tonen, verdient veel respect en wordt nu eindelijk beloond. De heropening is niet alleen goed nieuws voor henzelf, maar ook voor collega-handelaars. We hebben dus met z’n allen enorm uitgekeken naar deze dag. Een bezoekje aan een restaurant of een bar hoort nu eenmaal bij een leuke shopervaring. ”

Katrien Geysen, General Manager Wijnegem - Shop Eat Enjoy

“Als we spreken over ‘de horeca’ denken we vaak aan het typisch café of het restaurant langs de straat. De horecazaken in de shoppingcentra worden daarbij vaak vergeten, maar maken een enorm belangrijk deel uit van onze economie. Veel shoppers koppelen een dagje winkelen aan een bezoekje aan de horeca en omgekeerd. Dat was sinds de heropening van de terrassen nog steeds niet mogelijk in de shoppingcentra.”

Matthias De Caluwe, CEO Horeca Vlaanderen

Traktatie

Om de heropening van de horeca in Wijnegem te vieren, trakteert het shoppingcenter meteen ook haar bezoekers. Iedereen kan op de website een koffiebon downloaden, waarmee ze op woensdag 9 juni tussen 10u en 12u een gratis koffie krijgen in de horeca.

Elke bezoeker die in de komende vier weken een bezoek brengt aan een horecazaak van Wijnegem – Shop Eat Enjoy, maakt bovendien ook kans om '1 jaar gratis op restaurant' te winnen - een prijs met een waarde van maar liefst 1.000 euro - of één van de vele andere prijzen. Met deze actie wil Wijnegem zowel de bezoekers in de watten leggen als de horeca een duwtje in de rug geven. 

Positieve vooruitzichten

Met de volledige heropening van de horeca keert alles voor Wijnegem geleidelijk terug naar het normale. Het waren nochtans moeilijke maanden voor het grootste shoppingcenter van het land.

“Onze winkels zijn tot 20u geopend, op vrijdag zelfs tot 21u. Toen de horeca binnen gesloten was, merkten we helaas dat vele klanten vroeger naar huis keerden om thuis te eten. De laatste uren waren tijdens de horecasluiting daarom helaas erg rustig voor onze winkels. We hebben onze collega’s uit de horeca echt gemist en verwelkomen hen met open armen terug. Horeca en winkeliers versterken elkaar nu eenmaal.” 

Dirk Van Oost, Uitbater Cosy House

Wijnegem is sowieso klaar voor een rijkgevulde zomer. Momenteel loopt er een interessante auto-expo en tijdens de zomer keert de dino-expo terug. Dan kunnen klanten een bezoek aan de winkels en de horeca combineren met een gratis educatieve expo, met levensgrote, bewegende dino’s die doorheen het hele shopping center opgesteld worden.

Dankzij onder andere een continue monitoring van het aantal bezoekers en een ventilatiesysteem met een constante toevoer van verse buitenlucht blijft een bezoek aan het shoppingcenter coronaproof.

“We voelen ook aan dat de retailers klaar zijn voor een frisse start. De afgelopen maanden hebben we een aantal nieuwe retailers mogen verwelkomen, en ook de komende maanden staan nog een aantal nieuwe openingen op de planning. Zo zal Name-It (kinderkleding) haar allereerste Belgische winkel openen in Wijnegem en ook FOX (speelgoed) tekende een contract. Anderen hebben dan weer hun winkelruimte uitgebreid of vernieuwd. Denk maar aan Zara die een nieuwe flagshipstore van 2.540 vierkante meter heeft geopend. Iedereen heeft er duidelijk zin in om bezoekers weer de fijnst mogelijke winkelervaring te bezorgen.”

Katrien Geysen, General Manager - Wijnegem Shop Eat Enjoy

 

Downloadlink video

MP4 - 76 Mb

Katrien Geysen

General Manager, Wijnegem - Shop Eat Enjoy

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be