Wijnegem Shopping zoekt Tiktok-reporters
Eén maand na heropening start shoppingcenter met ‘Keep on smiling’-campagne
16 juni 2020
Eén maand na de heropening lanceert Wijnegem Shopping een campagne om alle handelaars en bezoekers tijdens corona een hart onder de riem te steken. Vanaf vandaag zijn er tijdens deze 'Keep on smiling'-campagne grote, kleurrijke zetels in de vorm van de populairste emoji’s te vinden in het shoppingcenter. Bezoekers kunnen er even tot rust komen maar ook een toffe foto nemen én de positiviteit opsnuiven. En opmerkelijk: wie de leukste Instagramfoto of Tiktokvideo in Wijnegem Shopping maakt, kan het zelfs schoppen tot heuse ‘Insta Queen' of ’Insta King' of één van de twee Tiktok-reporters. Die mogen deze zomer voor leuke content zorgen op de sociale mediakanalen van het shoppingcenter én krijgen een budget om te shoppen.
Sinds een maand kunnen we terug shoppen. Om die uitstappen nog aangenamer te laten verlopen in deze - nog steeds - bizarre tijden, kan je vanaf vandaag terecht in de coolste zetels van het land in Wijnegem Shopping.
“Velen van ons hebben een moeilijke periode achter de rug. Gelukkig kunnen we nu - mits de nodige veiligheidsmaatregelen - terug gaan shoppen. Omdat we het belangrijk vinden dat zowel onze bezoekers als onze handelaars zich hier veilig en goed voelen, willen wij iets bijzonder doen om een boodschap van geluk door te geven. Dit doen we aan de hand van deze 'keep on smiling'-campagne om zo een glimlach op ieders gezicht te toveren.”
Zsofi Horvath, Marketing & Communication Manager Wijnegem
World Emoji Day
Het gaat om vijf zetels met de populairste emoji’s: twee harten, de duim, knipoogsmiley en hartjessmiley. De zetels worden ver genoeg van elkaar geplaatst, met de social distancing regel in het achterhoofd. Er kan telkens één persoon plaatsnemen in de zetels én er zullen ook opblaasbare emoji’s in de lucht hangen. De campagne start vandaag, exact een maand voor de ‘World Emoji Day’ op 17 juli en zal ook tot die dag lopen.
“Emoji’s zijn vandaag echt niet meer weg te denken. Intussen bestaan er al meer dan 2.800 emoji’s en er werden er zelfs nieuwe gecreëerd tijdens de lockdown. Ze behoren tot de basis van onze communicatie en we zien ook dat ook de oudere generatie ze gemakkelijker oppikt. Om op die groeiende trend in te spelen hebben we - met het oog op ‘World Emoji Day’ - grote, kleurrijke zetels in de vorm van de populairste emoji’s gezet. Bezoekers kunnen er even tot rust komen maar ook een toffe foto nemen en de positiviteit opsnuiven.”
Zsofi Horvath, Marketing & Communication Manager Wijnegem
Insta Queen of King én Tiktok-reporters
Dat de winkels sinds een maand terug open zijn en ze in Wijnegem Shopping niet bij pakken blijven zitten, is goed te zien. Zij gaan vanaf vandaag - via een wedstrijd op Instagram en Tiktok - zelfs op zoek naar dé ‘Insta Queen’ of 'Insta King' van Wijnegem én een geschikte mannelijke én vrouwelijke Tiktok-reporter. De deelname gebeurt eenvoudig door het posten van een coole foto op Instagram of een leuke Tiktokvideo - én het shoppingcenter te taggen - in één van de emojizetels of ergens anders in Wijnegem Shopping. De winnaars worden binnen een maand bekend gemaakt en krijgen niet alleen een shoppingbedrag van in totaal 2.000 euro - dat onder hen verdeeld wordt - maar mogen de social media kanalen van het shoppingcenter mee vormgeven en beheren. Daarnaast lanceert het shoppingcenter ook een Facebook campagne om een foto met je ‘mooiste glimlach’ te posten met daarbij de hashtags #wijsamen en #wijnegemshopeatenjoy, om op die manier positiviteit te verspreiden.
“Tijdens de lockdown is nog maar eens duidelijk geworden hoe social media ons met elkaar verbindt. Social media, en zeker Tiktok, hebben nog meer aan populariteit gewonnen tijdens de lockdown en daarom willen we de kans geven - aan mensen die daar echt hun passie in vinden - om mee de social media van ons shoppingcenter te beheren.”
Zsofi Horvath, Marketing & Communication Manager Wijnegem
Bij Wijnegem Shopping zijn ze er zich van bewust dat we dit jaar meer vakantie in eigen land zullen doorbrengen. Daarom zullen zij daar de komende maanden ook volop op inzetten met nog meer originele acties.