Sinterklaas brengt kinderen vooral dobbel-, kaart- en bordspellen

Ook Pokémon artikelen en LEGO gaan vlot over de digitale toonbank

Aanstaande maandag is één van de meest magische dagen van het jaar voor kinderen: pakjesochtend! De vraag is elk jaar wat Sinterklaas en zijn Pieten meegenomen hebben op de pakjesboot. Uit de verkoopdata van bol.com blijkt dat Sinterklaas vooral spelletjes, Pokémon artikelen en LEGO cadeau geeft. Kleine kaart- en dobbelspelletjes, zoals Qwixx en Exploding Kittens, staan bovenaan de lijst met het meest verkochte speelgoed van het online warenhuis. Ook bordspellen, zoals Codenames en Ticket to Ride, worden veel gekozen. Onverminderd populair is het bouwspeelgoed van LEGO, zowel bij kinderen als volwassenen.

Het feit dat we door het koudere weer en de donkere dagen weer meer tijd binnen doorbrengen is ook duidelijk zichtbaar in de populariteit van het speelgoed. Naast de grote stijging in de verkoop van gezelschapspellen, worden ook puzzels en knutselartikelen voor zowel kinderen als volwassenen veel verkocht. Ook producten gebaseerd op films staan hoog in de bestsellerlijst. Vooral Spiderman, Peppa Big en Paw Patrol worden veel door Sinterklaas cadeau gedaan.

Dat Pokémon items en op films geïnspireerde artikelen dit jaar tot het best verkochte speelgoed bij bol.com zouden horen, voorspelde de webwinkel al tijdens de lancering van Het Grote Speelgoedboek. ‘Pokémon waanzin’ en ‘movie mania’ waren tijdens de presentatie van de trends voor de verlanglijstjes van 2021 twee van de voorspellingen. Je vindt alle trends hier.

Top 5 Sinterklaascadeaus bij bol.com:

  1. Kleine kaart- en dobbelspellen, zoals Qwixx, Exploding Kittens en Beverbende

  2. Pokémon kaarten 

  3. Bordspellen, zoals Ticket to Ride, Spookslot en Codenames

  4. LEGO 

  5. Knutselspullen, zoals Aquabeads, luxe potloden en stiften

Verwachting levertijden Sinterklaas

Bol.com doet er alles aan om ervoor te zorgen dat klanten hun Sinterklaas cadeautjes op tijd in huis hebben. Ze werken dan ook hard samen met bezorgdiensten, fulfilment bedrijven en duizenden medewerkers om het hele proces, van bestelling tot bezorging, vlekkeloos te laten verlopen. De verwachtingen qua aantal bestellingen worden continu met hen afgestemd, zodat ook zij hier zo goed en tijdig mogelijk op kunnen anticiperen. Voorop staat dat bol.com doet wat ze hun klanten beloven en hen daar goed over informeert via de actuele levertijd die bij de artikelen in de online winkel staan. De verwachting is dat veruit de meeste pakketjes op tijd bezorgd worden voor Sinterklaas.

***EINDE PERSBERICHT***

Over bol.com

In 1999 wordt bol.com in Nederland opgericht vanuit een bouwkeet in Vianen. We waren de eerste online boekenwinkel van Europa. Ruim 20 jaar later zijn we het grootste online retail-platform van de Benelux en hebben we ons assortiment boeken uitgebreid naar een miljoenen assortiment in tientallen productcategorieën, met focus op non-food. De ambitie om retail elke dag te verbeteren hebben we al vanaf het begin. Inmiddels doen we dat samen met 48.000 lokale ondernemers die via bol.com verkopen aan onze klanten, ruim 12,5 miljoen Nederlanders en Belgen. Wij geloven in de kracht van samenwerken, want alleen samen met onze partners kunnen wij onze klanten de beste winkel(ervaring) bieden. Als ‘winkel van ons allemaal’ moet iedereen bij ons terecht kunnen. We snappen onze klanten en zijn er voor hen, waar en wanneer dan ook. We bieden altijd gemak, betrouwbaarheid en keuze. Zo veranderen we samen retail om het dagelijks leven makkelijker te maken.

Bol.com heeft 2.500 medewerkers in dienst, zij werken op het hoofdkantoor in Utrecht, Nederland. Sinds 2012 is bol.com onderdeel van Ahold Delhaize.

Joachim Deman

PR Consultant Bereal voor Bol.com

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be