PR-bureau Bereal organiseert voor het eerst mediatrainingen voor vastgoedprofessionals

Bereal, deel van pr- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group, organiseert voor het eerst inspirerende mediatrainingen voor vastgoedprofessionals, marketingmanagers en communicatie-medewerkers in Tour & Taxis Brussel. De drie mediatrainingen behandelen de drie meest voorkomende thema’s in de vastgoedcommunicatie: hoe krijg ik mijn project in het nieuws, wat doe ik om problemen met de buurt te vermijden, en hoe communiceer ik tijdens een crisis op de werf. De workshops worden gegeven door experten uit het vakgebied van zowel reputatiemanagement, buurtcommunicatie, mediarelaties en crisiscommunicatie. 

De stem van buurtbewoners tegen de bouw van nieuwbouwprojecten klinkt steeds luider. Projectontwikkelaars en bedrijfsleiders wringen zich vaker en vaker in bochten om draagvlak te zoeken. Om op dat groeiend probleem een antwoord te bieden, geeft communicatie-expert Koen Cypers – 6 jaar ervaring met reputatiemanagement en buurtcommunicatie bij Bepublic Group – voor het eerst de belangrijkste tips & tricks in een interactieve mediatraining. 

De tweede workshop draait rond de persaandacht die je als vastgoedbedrijf wil genereren. Expert mediarelaties en voormalig journalist Joost Freys toont de weg om voor je bedrijf en je projecten een plaatsje te veroveren in de lokale, nationale en vakpers. Tegelijkertijd werpt hij een blik op hoe verschillende redacties werken en denken, welke timings er écht toe doen, hoe je relevante, nieuwswaardige verhalen kan vertellen en waar je ze kan vinden. 

Tot slot focust de derde workshop op crisiscommunicatie op de werf. Sara Vercauteren, managing director van Bepublic Group, en al meer dan 20 jaar experte in crisiscommunicatie, loodst de deelnemers aan de hand van do’s en don’ts doorheen alle mogelijke crisisscenario’s. 

10 jaar ervaring in trainingen 

In de maand november vinden de drie verschillende trainingen plaats, telkens voor maximaal 8 deelnemers. Bepublic Group geeft als pr-bureau met een journalistieke aanpak al meer dan 10 jaar doorgedreven mediatrainingen op maat, en dat voor bedrijven uit verschillende sectoren. Voor het eerst organiseert één van de grootste PR- en strategische communicatiebureaus van ons land nu dus ook specifieke mediatrainingen voor vastgoedprofessionals. 

“Veel vastgoedbedrijven hebben wel een goed idee van een PR-strategie maar ze boeken vaak geen resultaten omdat ze de basics missen. Met deze workshops vullen we die leemte op. En tegelijkertijd komen we tegemoet aan de grote vraag vanuit de sector naar specifieke hands-on mediatrainingen waar ze ervaringen kunnen uitwisselen met mensen uit de sector.” – Koen Cypers, business manager Bereal 

Alle praktische informatie over de workshops is te vinden op bereal.be

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be