Oude Knohopack site wordt tijdelijk omgedoopt tot Werf 45

Projectontwikkelaar Hexagon zet leegstaande site ter beschikking als evenementenzaal voor de werken beginnen

Op de voormalige Knohopack site - waar binnenkort een gloednieuw bedrijvenpark komt - kunnen de Kortrijkzanen de komende drie maanden genieten van allerlei evenementen met een socio-culturele invulling. Alvorens de werken voor het nieuwe bedrijvenpark in januari 2020 starten, vormt de Roeselaarse ontwikkelaar Hexagon - samen met vier partners - de historische site om naar ‘Werf 45’.

Het muziekevent Living Room - dat aanstaande zaterdag plaatsvindt op de voormalige Knohosite aan de Bissegemsestraat - is het begin van een reeks evenementen omtrent kunst, mode en muziek. Het leegstaande verpakkingsgebouw dat binnenkort een nieuwe invulling krijgt wordt namelijk omgevormd tot een evenementenhal: Werf 45 

“We willen de leegstaande site maximaal benutten alvorens we aan de werken beginnen voor het nieuwe businesspark. We hadden zelf wel een paar ideeën, maar uiteindelijk zijn we hiervoor in zee gegaan met de juiste partners om dit optimaal in te vullen.”

Jelle Vandendriessche - CEO Hexagon 

De partners waarmee Hexagon voor dit initiatief in zee gaat zijn: brouwerij De Brabandere, JET Import, Java Productions en Content Events. Zij zullen elk op hun beurt instaan voor de locatie, de drank, de bars en koelkasten, de elektriciteitsvoorzieningen en de organisatie. De productiekosten worden deels door de partners gedragen en deels verdeeld over de verschillende evenementen die deelnemen, als een soort van gebruikstelling. 

Socio-culturele invulling 

Er staan momenteel al zes evenementen op de planning, allemaal met een socio-culturele invulling. Hexagon organiseert er zelf op 20 december een afterwork event naar aanleiding van de warmste week, waarbij de opbrengst van de ticketverkoop integraal naar een goed doel gaat. 

“Het is een goede zaak dat leegstaande gebouwen een nieuwe invulling krijgen. Als die nieuwe invulling dan ook nog eens gepaard gaat met een sociaal of cultureel doel, dan kan ik dat als schepen van cultuur alleen maar toejuichen. Ik ben dan ook bijzonder tevreden dat de oude Knohopack site de komende maanden optimaal benut wordt alvorens we een nieuw bedrijvenpark mogen verwelkomen.”

Axel Ronse - Schepen van Cultuur, stad Kortrijk 

Duurzaam bedrijvenpark 

De werken op de voormalige Knohopack site starten in januari 2020. Er komen drie bedrijfsverzamelgebouwen goed voor 9.500 m2 ateliers, productieruimtes en opslagplaatsen. Met dit bedrijvenpark trekt Hexagon alvast de kaart van duurzaamheid. Zo zullen een deel van de aanwezige materialen worden hergebruikt als bouwmateriaal en voorziet de parking oplaadruimtes voor elektrische wagens.

Jelle Vandendriessche

CEO, Hexagon

Hannelore Schmid

Bereal

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be