Nieuw vakantiedomein opent in Neeroeteren

Ex-CEO Center Parcs Europe en Limburgse ondernemer Chris Schelfhout bouwen natuurdomein waar drukbezette Belg volledig kan deconnecteren

Limburg krijgt er een nieuw vakantiedomein bij. In domein De Warre in Neeroeteren opent op 1 juli het gloednieuwe vakantieconcept ‘Nutchel’ waar je tussen de bomen kan slapen, op een houtvuur kan koken, of met beperkte WIFI volledig kan ‘deconnecteren’. Het domein is 13 hectare groot, vergelijkbaar met de oppervlakte van zo’n 20 voetbalvelden, en zal méér dan 30 charmante vakantiewoningen tellen, waaronder een aantal boomhutten. En opvallend: bedoeling van het nieuwe concept is haar bezoekers de kans te geven om heel even alle connecties met de buitenwereld uit te schakelen. James Mennekens, de voormalige CEO van Center Parcs Europe, en de Limburgse ondernemer Chris Schelfhout zetten samen hun schouders onder het nieuwe project.

“Een next level glamping concept dat je nergens anders in Europa zal vinden”, zo kondigden James Mennekens en Chris Schelfhout deze ochtend de opening van het vakantieconcept aan. Het gaat om Nutchel, gelegen op een groen domein van 13 hectare in De Warre in Neeroeteren, rond het hippisch centrum van de familie Schelfhout.  De voorbije maanden werden er meer dan 25 nieuwe vakantiewoningen geïnstalleerd - zeg maar tiny houses van zo’n 25m2 groot - middenin de bossen. Een aantal van de huisjes zullen zelfs op 3 meter hoge palen staan, zodat de bezoekers echt tussen de bomen leven. En vooral: het vakantiedomein zal volop inzetten op “deconnecteren”.

“De ervaring van jezelf een paar dagen onder te dompelen in de natuur, zonder écht te moeten inboeten op comfort: dat is Nutchel. De bedoeling is even alle connecties met de buitenwereld uit te schakelen, om zo de échte connectie met de natuur terug te vinden. Bezoekers zullen zien dat een paar dagen dichter bij die natuur staan eigenlijk een echte zaligheid is. Ze zullen de time-is-money rollercoaster van het stadsleven helemaal vergeten.”

Chris Schelfhout, eigenaar vakantiedomein Nutchel

Het domein richt zich vooral ook op “belevingsvakanties”: tussen de bomen klimmen op het hoogteparcours, zweven boven het domein aan de panoramische kabelbaan, teambuilding spelletjes, spelen met de konijnen, een wandeling maken met de paarden enz. Het draait allemaal om opnieuw leren genieten van de simpele dingen. ‘Want die kunst zijn we ergens in het begin van deze eeuw kwijtgeraakt’, luidt het.

“Smartphones zullen niet verboden worden, maar we willen onze gasten wel laten voelen hoe bevrijdend en ontspannend het kan zijn om even een paar dagen met beperkte WIFI te leven. En er is geen betere manier om dat te doen, dan door je onder te dompelen in de natuur. Bezoekers zullen er kunnen genieten van de rust en de natuur, maar niet zonder de nodige luxe. Daarom dat we in ons nieuw concept van vakantiewoningen bijvoorbeeld ook een jacuzzi kunnen voorzien.”

James Mennekens, ontwikkelaar vakantieconcept Nutchel

Ondernemers

Het project is een samenwerking tussen James Mennekens, eigenaar van Feather Down - de Europese marktleider in glamping - die bovendien als voormalig CEO van Center Parcs heel wat ervaring opdeed op het vlak van vakantiewoningen, en de Limburgse ondernemer Chris Schelfhout. Die laatste is vooral bekend als de sterke man achter Diresco, de marktleider in de productie van materialen in kwartscomposiet voor keukenbladen, badkamer- en wandbekleding. In De Warre bouwde hij enkele jaren geleden een hippisch centrum uit, waar paardenliefhebbers en topsporters vanuit het verre buitenland naartoe komen. Met het vakantiedomein Nutchel - en de focus op ‘glamping’ - spelen de twee ondernemers nu de troef van het domein verder uit.  

“Om de connectie met de natuur te maken, bieden we onder meer een hoogteparcours, natuurwandelingen, een kabelbaan en een kinderboerderij waar je bijvoorbeeld met de konijnen kan spelen. Maar het is uiteraard de rust die helemaal centraal zal staan.”

Chris Schelfhout, eigenaar vakantiedomein Nutchel

Op amper vier maanden gebouwd

Opmerkelijk is dat het vakantiedomein in een mum van tijd - op amper vier maanden - werd ontwikkeld en neergezet. Het gaat om een absoluut record, want normaal gezien gaat er over de bouw van een vakantiedomein al vlug een jaar heen. De belangrijkste reden hiervoor is het razendsnelle productieproces van de vakantiewoningen. Het gaat om een nieuw concept, van de hand van James Mennekens, waarbij de vakantiewoningen op drie dagen tijd in de fabriek in elkaar worden gestoken en vervolgens in één stuk op de vrachtwagen worden gezet.  Elk vakantiehuis had niet meer dan twee uur tijd nodig voor installatie.

“Hoe snel ze ook geplaatst zijn, allemaal zijn ze van het nodige comfort voorzien: grote bedden voor vijf personen, keuken, douche, toilet en een leefkamer met een houtkachel. Op dat vlak was Nutchel trouwens een proefproject, want het is hier dat we ze voor het eerst geplaatst hebben. Maar voortaan moet elke Belg er dus eentje online kunnen bestellen en laten installeren.”  

James Mennekens, ontwikkelaar vakantieconcept Nutchel

Dat kan als tweede verblijf op de meest idyllische plekjes, in binnen- of buitenland. Maar het nieuwe concept kan bijvoorbeeld ook van pas komen voor de opstart van bv. een B&B in de eigen achtertuin. Intussen komen de bestellingen al vanuit het buitenland. Zo worden er binnenkort een achttal van deze nieuwe vakantiewoningen in het centrum van Parijs geïnstalleerd. En ook vanuit Zweden en het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste aanvragen al binnen.

Bekijk hieronder zeker ook de video. 

James Mennekens

Ontwikkelaar Nutchel, Nutchel

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be