Huizenjagers voelen, ruiken én zien nieuwe woning voortaan vóór eerste steen is gelegd

Groep Huyzentruyt onthult gloednieuwe toonzaal mét Virtual Room, en unieke belevingsruimte

Wie een gloednieuwe woning wil kopen, kan die voortaan al voelen, ruiken én zien nog vóór de eerste steen is gelegd. Projectontwikkelaar Groep Huyzentruyt heeft zopas een gloednieuwe toonzaal mét 'virtual room' neergezet. In de liefst 400 vierkante meter grote ruimte kan je in enkele eenvoudige stappen alle materiaal voor je nieuwbouw aanraken en ervaren, om meteen daarna in een Virtual Reality-ruimte je toekomstig huis of appartement al van kop tot teen te bezichtigen. Aansluitend met de nieuwe toonzaal 2.0, creëerde het bedrijf ook meteen één van de plezantste ontspanningsplekken van Vlaanderen voor z’n medewerkers. Die heeft - naast een hypermoderne keuken - ook een bar, pool-en kickertafel, loungezetels, een muziekinstallatie, open haard en een fitness.

Groep Huyzentruyt wil ook in 2021 een nieuwe, meer moderne koers varen. Met het optrekken van een splinternieuw gebouw - vlak naast het hoofdkantoor in Waregem - zet het West-Vlaamse familiebedrijf die ambitie alvast stevig kracht bij. Het nieuwe gebouw staat dan ook helemaal in het teken van beleving, zowel voor klanten als voor medewerkers.

Zo is op de bovenste verdieping alvast plaats gemaakt voor een nieuwe, eigentijdse toonzaal met heel wat hightech snufjes. Wie langs een brede trap de toonzaal naar binnen loopt, komt meteen in een 358 vierkante meter grote ruimte terecht, met verschillende 'boxen' waarin je kan langslopen. Daarin kan je telkens alle verschillende materialen bekijken, vastpakken en met elkaar vergelijken. Gaande van de keuken van je dromen, over het gewenste sanitair tot deuren, trappen en ventilatie toe. Tussen de ‘boxen’ door is het dan weer mogelijk om allerhande afwerking grondig te testen en aan te voelen. Zo kan je kiezen uit niet minder dan 90 soorten verschillende tegels of parket, net als klinken, kranen, enzovoort.

“Tot voor kort moesten de meeste klanten verschillende toonzalen bezoeken, verspreid over het land, om hun droomwoning samen te stellen. Dat was op z'n zachtst gesteld een heel avontuur. Nu kunnen ze alle keuzes tijdens één bezoek onder één dak maken en uren tijd winnen. Bovendien stelt nieuwe technologie ons in staat om al deze keuzes meteen te visualiseren. Zo kunnen klanten voortaan al virtueel door hun zelf samengestelde woning of appartement lopen in onze VR-box. Dit helpt hen om meteen de best mogelijke keuzes te maken.”

Dries Verhaeghe, Directeur Sales & Marketing van Groep Huyzentruyt

Bijzondere rustplek

Bij de bouwplannen maakte de projectontwikkelaar meteen ook extra belevingsruimte voor haar medewerkers. Zo is er in het gebouw een ontspanningsruimte geïntegreerd die niet alleen dagelijks kan gebruikt worden door het personeel, maar die zich ook perfect leent voor externe evenementen in het post-coronatijdperk. Concreet is er een hypermoderne keuken met professionele koelcel, een bar, pooltafel, kickertafel, fitnessruimte, open haard, loungezetels en een polyvalente ruimte met onder andere een geluidsinstallatie, projectiescherm, enz.

“De combinatie van warme materialen, hoge raampartijen, het behoud van industriële elementen en enkele frisse planten maken van deze ruimte ongetwijfeld één van de gezelligste en plezantste rustplekken voor werknemers in Vlaanderen. En daar zijn we wel fier op. We willen onze trouwe medewerkers de komende jaren nog meer aandacht geven én in de watten leggen én tegelijk nieuw talent aantrekken. Een tevreden werknemer kan ook altijd net ietsje meer voor de klanten. En die zijn ten slotte dé ambassadeurs van ons bedrijf.”

Thomas Van Poucke, CEO van Groep Huyzentruyt

Werknemers zullen de ruimte in de toekomst overigens ook mogen gebruiken om er onder meer een verjaardag of een pensioenfeestje te vieren of er een babyborrel te houden. 

"We zijn nog steeds een familiebedrijf, waarin werknemers een erg vriendschappelijke band met elkaar hebben. Dat moeten we zo behouden en is in het voorbije coronajaar ook een van onze sterktes gebleken. Bij Groep Huyzentruyt hebben we niet stil gezeten. Dankzij de veerkracht van onze medewerkers hebben we de werven snel weer kunnen opstarten en zijn we eens te meer een betrouwbare partner gebleken voor onze klanten. Investeren in de toekomst, is ook investeren in je medewerkers. En dan bieden we ze naast professionele kansen ook graag de ruimte om samen leuke dingen te beleven." 

Thomas Van Poucke, CEO van Groep Huyzentruyt

GH Woonconfigurator_20210105.mp4

MP4 - 66 Mb

Dries Verhaeghe

Directeur Sales & Marketing, Groep Huyzentruyt

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be