Kempens bouwbedrijf zamelt bijna 9.000 euro in voor Cliniclowns op de New York City Marathon

Woensdag 7 november 2018 — Bouwbedrijf DCA uit Beerse - die sinds vorig jaar de bekende organisatie Cliniclowns steunt - haalde afgelopen weekend bijna 9.000 euro op tijdens de wereldberoemde New York City Marathon. Algemeen directeur Michiel Schellekens en communicatieverantwoordelijke Isabelle Huybrechts liepen zondag samen met nog twaalf andere ‘Cliniclown-lopers’ mee voor het goede doel. Met het extra sponsorgeld zal Cliniclowns verder kunnen investeren in virtuele bezoeken voor langdurig zieke kinderen

Dit jaar namen meer dan 50.000 lopers deel aan de beroemde New York City Marathon. De loopwedstrijd - traditioneel op de eerste zondag van november - behoort samen met de Boston Marathon en de Chicago Marathon tot de grootste hardloopevenementen van de Verenigde Staten, en misschien zelfs wereldwijd.

En opvallend: tussen die duizenden lopers liepen afgelopen weekend ook twee medewerkers mee van DCA - één van de grootste Kempische bouwbedrijven. Isabelle Huybrechts, verantwoordelijke Communicatie & Commercieel beheer en Michiel Schellekens, algemeen directeur, liepen de 42 km en 195 meter volledig uit en haalden daarmee bijna 9.000 euro op voor het bekende goede doel Cliniclowns.

“Wij zijn ontzettend tevreden dat we de hele marathon hebben uitgelopen en bijna 9.000 euro hebben ingezameld voor Cliniclowns. Het was fysiek zwaar, maar dat je je kan inzetten voor een organisatie zoals Cliniclowns, die afleiding en plezier brengen bij kinderen die ziek of gehandicapt zijn, geeft enorm veel voldoening.”  

Michiel Schellekens, algemeen directeur DCA

Welzijn

Bouwbedrijf DCA uit Beerse maakt van welzijn één van haar beleidsthema’s. Momenteel steunen zij twee organisaties, namelijk Think Pink en Cliniclowns. Ze kiezen bewust voor een samenwerking waarbij ze het hele jaar door actief zijn en verschillende extra inspanningen leveren voor deze organisaties. De meest recente actie is dan ook het lopen van de marathon van New York.

“Cliniclowns België is nog steeds een vereniging zonder winstoogmerk - die geen subsidies ontvangt en volledig afhankelijk is van giften - dus dit betekent enorm veel voor ons. Met het geld kunnen we verder investeren in onze technologie voor de virtuele bezoeken. Die zijn erg belangrijk omdat het aantal dagen die langdurig zieke kinderen in een ziekenhuis mogen doorbrengen tot een minimum beperkt is. Daardoor moeten heel wat zieke kinderen een lange ziekteperiode thuis doormaken en zijn die virtuele bezoeken een absolute meerwaarde.”

Valérie Van Gastel  - Cliniclowns

Isabelle en Michiel eindigen respectievelijk in 4u16 en 3u19. DCA kondigde vorig jaar aan dat ze Cliniclowns de komende drie jaar te steunen. Volgend jaar zal DCA uiteraard ook nog acties op poten zetten om het partnership met Cliniclowns een extra financiële boost te geven.

Isabelle Huybrechts Communicatie manager at DCA
Hannelore Schmid Communicatie