ION wordt hoofdsponsor Hockey League

Belgische eerste klasse gaat samenwerken met West-Vlaamse projectontwikkelaar

Projectontwikkelaar ION wordt hoofdsponsor van de Belgische Hockey League. De Top Hockey League krijgt daardoor een nieuwe naam: de ION Hockey League. “Maar enkel en alleen met ons merk in beeld komen: daarvoor doen we het niet”, zeggen ION-CEO's Davy Demuynck en Kristof Vanfleteren. “We gaan echt deel uitmaken van de community.”

Het voetbal heeft z’n Jupiler Pro League, het hockey heeft voortaan z’n ION Hockey League. De West-Vlaamse projectontwikkelaar ION is al actief in tal van sporten, zoals het basketbal, maar tilt z’n sponsoring en sportsmanship naar een hoger niveau. Het bedrijf wordt voor minstens drie seizoenen hoofdsponsor van de competitie, die zondag hervat. De samenwerking gaat onmiddellijk in.

We hebben altijd het gevoel gehad dat hockey als sport goed overeenstemt met ons merk en de waarden waarin we geloven. Het is een zeer eerlijke sport, met veel respect en sportiviteit - waarden die we dagelijks ook binnen ons bedrijf terugzien. Voorts is het een familiesport met een sterk generatie-DNA. In veel van onze projecten vinden we datzelfde generatieproces terug, waarbij investeerders nadenken over hun gezin en hun toekomst. Tot slot groeit hockey net als ION op het nationale en internationale toneel.”

Davy Demuynck, CEO van ION

War on talent

De samenwerking moet resulteren in een win-winsituatie waarin alle partners elkaar sterker maken. De sport kan verder professionaliseren, ION kan z’n netwerk zeer gericht verstevigen en duurzame relaties uitbouwen. De gegenereerde ‘return on investment’ wordt daarbij geen nattevingerwerk, maar zal jaarlijks vakkundig worden gemeten door onafhankelijke bureaus.

Naast de financiële inbreng, dragen ook de medewerkers van ION hun steentje bij. Ze werken mee aan de digitale ondersteuning van de competitie en aan een nieuwe website voor de hockey league. De hele beleving voor de fans wordt naar een hoger niveau getild en na elke wedstrijd zal een ION Man of the Match worden gekozen. Hoogtepunt wordt de ION Hockey Finals, waarop de projectontwikkelaar klanten en medewerkers zal verwelkomen.

Alle inspanningen zullen ertoe bijdragen dat de clubs meer talent kunnen aantrekken. Maar ook ION ziet het partnership als een wapen in de heersende war on talent.

“Talent is erg belangrijk voor ons bedrijf. We hopen dat deze samenwerking een positief beeld zal geven van onze wervingsinspanningen en kan overtuigen om bij ons aan de slag te gaan.”

Kristof Vanfleteren, CEO van ION

Geen hobby

De sponsoring is geen hobbyproject van de CEO’s. Uiteraard begint alles met meer visibiliteit creëren, maar ION wil ook op het vlak van sponsoring ‘best in class’ zijn en trekt voluit de kaart van een professionele aanpak en sponsorship activation.

“De televisiedeals met Proximus, VOO, Telenet en Sporza zijn zeer interessant voor ons merk, maar we zijn er niet louter om met onze naam in beeld te komen. We willen in woord en daad aantonen dat wij een partner zijn die voor 100 procent mee zijn schouders zet onder een project. Daarnaast zien we het ook als een écht partnership. Dat wil zeggen dat we ook echt werk willen maken van extra return voor ons. Het hockey is erg aanwezig in steden waar wij als ontwikkelaar volop groeien en ook het publiek sluit sterk aan bij ons doelpubliek van kopers en investeerders.

Kristof Vanfleteren, CEO van ION

De hockey league had al plannen klaar om de Belgische competitie verder te professionaliseren. De clubs zullen niet alleen beter ondersteund worden, ook de zichtbaarheid van de sport zal vergroten, onder meer met de inzet van slimme camera’s.

“Onze missie is duidelijk: we willen uitgroeien tot de beste hockeycompetitie ter wereld. Met ION hebben we nu de juiste partner om die ambitie waar te maken en een nieuw hoofdstuk te schrijven voor de Belgische hockey league.”

Cédric Deleuze, voorzitter ION Hockey League

 

 

Over ION:

ION is een snelgroeiende projectontwikkelaar en investeerder uit Waregem die in 2011 werd opgericht door Davy Demuynck, Kristof Vanfleteren en Paul Thiers. Zijn ontwikkelingsportefeuille van meer dan 2,6 miljard euro bevat meer dan 120 vastgoedprojecten, verspreid over heel België. Hedendaagse architectuur, superieure duurzaamheid en innovatie staan centraal bij elk project.

ION ontwikkelt residentiële, kantoor-, retail- en stedelijke multifunctionele projecten met een grote toegevoegde waarde, die de steden van morgen mee vormen. Zijn dynamisch team van meer dan honderd medewerkers beschikt over de nodige commerciële, technische, financiële en juridische kennis voor de verschillende residentiële en commerciële vastgoedprojecten. ION kan dus voldoen aan de hoogste normen van vandaag, rekening houdend met de verwachtingen van alle betrokkenen.

In oktober 2018 heeft ION in het centrum van Brussel een kantoor geopend om actief aanwezig te zijn op de voornaamste vastgoedmarkt van België. Sindsdien heeft ION ook kantoren geopend in Antwerpen en Luxemburg.

Ontdek meer informatie over de lopende projecten op www.ion.be.

Cédric Deleuze

Top Hockey League

Bram Van Hemelryck

Bereal

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be