Hyperpopulaire Deense winkelketen Søstrene Grene opent eerste Belgische filiaal in Antwerpse Stadsfeestzaal

Søstrene Grene, één van de meest populaire Deense winkelketens die de wereld begint te veroveren, komt naar ons land. De trendy keten gespecialiseerd in woonaccessoires, hebbedingetjes en doe-het-zelfartikelen heeft wereldwijd 181 winkels. Op 18 mei opent de eerste winkel in België, en dat in de Antwerpse Stadsfeestzaal. “De Belg, die sowieso almaar vaker voor de Deense levensstijl valt, zal ongetwijfeld in grote getallen zijn weg naar deze nieuwe winkel vinden”, stellen ze bij Group Hugo Ceusters-SCMS, de Antwerpse vastgoedreus die de commerciële verhuring van de Antwerpse Stadsfeestzaal in handen heeft.

De hippe Deense winkelketen Søstrene Grene is in Europa aan een flinke opmars bezig. Vorig jaar opende de keten maar liefst acht winkels in Nederland, twaalf in Frankrijk en twee in Spanje. Voor de rest zijn er al 42 in Noorwegen, 25 in Duitsland, 8 in Ierland, 6 in Zweden, 2 in Engeland en IJsland, 1 in Zwitserland en zelfs 4 in Japan. Als cijfers boekdelen spreken, dan kan dit wel tellen: in totaal zijn er over de hele wereld al 181 winkels van Søstrene Grene.

De winkelketen werd in 1973 uit de grond gestampt door de twee Deense zusters Anna en Clara Grene. Hun opzet: zorgen dat de klant in een oase terecht komt voor een korte onderbreking van het drukke leven van alledag. Zoveel jaren later weet de keten nog altijd bijzonder goed zijn eigen stempel te drukken. Zo worden de meeste producten verkocht vanuit houten kistjes en wordt in de winkels steevast klassieke muziek gedraaid, bedoeld om een rustige sfeer te creëren. Op de website wordt zelfs volgende waarschuwing vermeld: “Denk eraan! Koop alleen wat u nodig hebt!”

In ons land was was het al een tijd wachten op de opening van een eerste vestiging. Maar op 18 mei is de eerste winkel een feit, zo kondigt de Antwerpse vastgoedmakelaar Group Hugo Ceusters-SCMS aan.

Eerste maar zeker niet de laatste

De locatie waarvoor de Deense gigant koos, is niet toevallig de Antwerpse Stadsfeestzaal, het prestigieuze shoppingcenter aan de Antwerpse Meir. Vorig jaar was de Meir de populairste winkelstraat van ons land, en liet ze de concurrentie van de Brusselse Nieuwstraat en de Louizalaan achter zich.

De Antwerpse Stadsfeestzaal kon vorig jaar bovendien uitstekende cijfers voorleggen. In 2017 trok het shoppingcenter meer dan 6 miljoen bezoekers, evenveel als in de succesvolle beginjaren. Het Deense merk zal er een handelsruimte van 316 vierkante meter innemen, gelegen naast andere winkels zoals COS, Hans Anders, Dampshop, IMS Bookstore en Delifrance.

“We zijn zeer verheugd dat Søstrene Grene nu ook naar ons land, en in de eerste plaats naar Antwerpen afzakt. Het mag duidelijk zijn dat de Belg de Deense smaak te pakken heeft. Honderden boeken en artikels zijn er intussen al geschreven over ‘hygge’, de Deense definitie van ‘gezelligheid’. En amper een maand geleden opende in de Antwerpse Kammenstraat Samsøe & Samsøe, de eerste Belgische winkel van een bekend Deense modelabel. Dat Søstrene Grene nu dus opnieuw voor ons land kiest, hoeft niet te verwonderen.”

Axel Ceusters, managing director Group Hugo Ceusters-SCMS

Opvallend: gezien het wereldwijde succes bestaat de kans dat het merk ook in andere steden in ons land winkels zal openen.

Axel Ceusters

managing director, Group Hugo Ceusters-SCMS

Hans Van Laer

marketing manager, Group Hugo Ceusters-SCMS

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be