Group Hugo Ceusters-SCMS zamelt 7.500 euro in tijdens allereerste ‘Warmste Casino’

Opbrengst gaat integraal naar Antwerpse vzw Moeders voor Moeders

Het Antwerpse vastgoedbedrijf Group Hugo Ceusters-SCMS haalt maar liefst 7.500 euro op voor het goede doel. Gisterenavond organiseerde de grootste onafhankelijke beheerder van shoppingcenters in ons land voor de allereerste keer het ‘Warmste Casino’, een fundraising avond ten voordele van de Warmste Week van Studio Brussel met niet minder dan 24 deelnemende bedrijven. De opbrengst van het event gaat integraal naar de Antwerpse vzw Moeders voor Moeders, een organisatie die families met kinderen in armoede materieel ondersteunt.

Uit recente cijfers van Kind & Gezin blijkt dat Antwerpen één van de grootste armoedecijfers heeft in vergelijking met het Vlaams gemiddelde in andere centrumsteden, 30 procent tegenover 13,7 procent. Om die problematiek aan de kaak te stellen, organiseerde Group Hugo Ceusters-SCMS gisterenavond in Antwerpen het allereerste ‘Warmste Casino’ in het teken van de Warmste Week - de jaarlijkse liefdadigheidsactie van Studio Brussel die volgende week dinsdag van start gaat.

Tijdens de fundraising avond konden de 24 aanwezige bedrijven en meer dan 180 gasten zich uitleven tijdens een spelletje roulette, craps, poker of blackjack. Professionele croupiers gaven de gasten de nodige instructies om het fictieve speelgeld juist in te zetten.

In totaal haalden de gasten - waaronder de hoofdsponsors architectenbureau Conix RDBM Architects, vastgoedontwikkelaar L.I.F.E, de Antwerpse autodealer BMW Jorssen, het advocatenkantoor Faber Inter en Group Hugo Ceusters-SCMS - maar liefst 7.500 euro op.

“Antwerpen is de slechts scorende leerling van de klas wat betreft armoede in Vlaanderen. Als vastgoedsector moeten we durven om onze verantwoordelijkheid te nemen en diegenen te helpen die het moeilijker hebben in onze maatschappij. Het is de eerste keer dat we zo’n Warmste Casino organiseerden maar het is hartverwarmend om te zien hoe we met verschillende partners één gezamenlijk doel kunnen steunen.”

Ingrid Ceusters, CEO Group Hugo Ceusters-SCMS

Moeders voor Moeders

De opbrengst van het Warmste Casino gaat integraal naar de vzw Moeders voor Moeders uit Borgerhout, die zich al bijna 30 jaar inzet voor de armsten in Vlaanderen, voornamelijk gezinnen met kinderen. Samen met 160 vrijwilligers delen ze wekelijks voedselpakketten uit aan honderden gezinnen. Naast voeding proberen ze de families die het minder breed hebben ook materiële hulp aan te bieden.

“We zijn enorm tevreden met de steun van de verschillende bedrijven. Omdat we geen subsidies ontvangen zijn we volledig afhankelijk van giften en het werk van vrijwilligers. Dankzij zulke initiatieven kunnen we heel wat jonge kwetsbare gezinnen in Antwerpen helpen met kinderkleding, babymateriaal of verzorgingspakketten.”

Monique Verdickt vzw Moeders voor Moeders

Op het einde van het Warmste Casino overhandigden enkele medewerkers van Group Hugo Ceusters-SCMS de cheque persoonlijk aan Peter Suetens van de vzw Moeders voor Moeders.

Eric Wauters

Group Hugo Ceusters-SCMS

Koen Cypers

Communicatie, Bereal

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be