Eerste krachtig onlinebiedplatform voor vastgoedmakelaars gelanceerd

In samenwerking met Federia biedt Bidimo met haar online biedingsplatform een innoverende oplossing voor vastgoedmakelaars

Belgische vastgoedmakelaars beschikken vandaag over verschillende middelen om panden te verkopen: verkoopsites op internet, verkoopborden op panden die te koop staan, tijdschriften, kranten enz.  Maar vanaf 1 juli hebben zij een gloednieuwe tool om panden te verkopen: een digitaal biedingsplatform voor vastgoed. Het platform is enkel bestemd voor vastgoedmakelaars en speelt in op de nieuwe behoeften van verkopers en kopers. Zo kunnen de verkopers een startverkoopprijs instellen voor hun onroerend goed en aan het einde van het biedingsproces het bod selecteren dat hen het meest interessant lijkt. Potentiële kopers zullen dan weer live en in realtime de evolutie van de biedingen die door andere kopers op de site worden geplaatst op bidimo.be kunnen volgen en via het platform zelf hun bieding kunnen indienen, inclusief hun voorwaarden met betrekking tot hun voorstel en dit rechtstreeks en in functie van de evolutie van de prijzen van de andere deelnemers. “Dit nieuwe online biedingsplatform is het perfecte antwoord op de wensen van de kopers en verkopers vandaag”, klinkt het.

Vanaf 1 juli lanceert de startup Bidimo, in samenwerking met Federia, de federatie van Franstalige vastgoedmakelaars in België, een vernieuwende oplossing voor vastgoedmakelaars.  Zo krijgen ze de  de mogelijkheid een deel van de eigendommen van hun klanten aan te bieden via een nieuw digitaal platform; een revolutie die een frisse wind laat waaien door de sector. Voor alle particulieren is dit een nieuw kanaal dat hen in staat zal stellen onroerend goed op een andere manier te verkopen en te kopen.

Een eenvoudig en doeltreffend instrument voor makelaars

Nu dat digitale hulpmiddelen steeds meer ingang krijgen en beter worden, maken de meeste mensen almaar vaker gebruik van onlineplatformen tijdens hun zoektocht naar vastgoed. Borden en advertenties in tijdschriften en kranten blijven uiteraard nog steeds uiterst nuttige hulpmiddelen, maar vandaag kun je niet meer om de digitale kanalen heen.

Dat hebben de oprichters van Bidimo goed opgemerkt en daarom ontwikkelden ze een nieuw systeem waarmee makelaars vastgoed van hun klanten te koop kunnen aanbieden op een digitaal biedingsplatform, via een systeem met licenties. Dankzij Bidimo kunnen vastgoedmakelaars op de website heel eenvoudig de verkoopadvertenties voor hun vastgoed in portefeuille publiceren, met zo veel foto's en informatie als ze zelf willen. Ze kunnen er ook rechtstreeks de online bieding aan koppelen voor een periode die vooraf is vastgelegd, met een maximum van 42 dagen

“Nu de vastgoedwereld almaar sneller digitaliseert, willen we vastgoedmakelaars een eenvoudig en doeltreffend nieuw systeem aanreiken. Zo kunnen ze hun klanten de mogelijkheid bieden om hun pand op Bidimo te plaatsen, inclusief een startprijs en alle voorwaarden die bij de verkoop horen. Alles verloopt online – uiterst nauwkeurig, transparant en flexibel.”

Laurent Lejeune, CEO van Bidimo

“Onze federatie is voortdurend op zoek naar nieuwe oplossingen die de sector ten goede komen en de vastgoedmakelaars vooruithelpen. Het principe van 'bieden vanaf' is de voorbije jaren ingeburgerd geraakt, waardoor potentiële kopers soms met een wrang gevoel achterblijven wanneer ze een woning of ander pand aan hun neus voorbij zien gaan. Net daarom was een omkadering meer dan wenselijk, ook om voor de consument meer transparantie te creëren. We denken dat het platform Bidimo, de nieuwe krachtige tool voor de vastgoedsector, inspeelt op die wens. Volgens ons zullen zowel de vastgoedmakelaars als hun klanten er een substantieel voordeel uit halen."

Caroline Lejeune, voorzitter van Federia

Een procedure die verkopers een duwtje in de rug geeft, maar de prijzen niet doet dalen

Zoals gewoonlijk beslissen de verkopers van vastgoed samen met de vastgoedmakelaar over de geschatte verkoopprijs voor hun eigendom. Anderzijds maakt het platform het mogelijk om een startprijs te plaatsen. Potentiële kopers hebben een periode van 3 tot 7 dagen om hun bod van thuis uit te doen, terwijl ze de evolutie van de aanbiedingen van andere geïnteresseerde kopers in realtime op de Bidimo-site kunnen volgen.. De eigenaars van vastgoed dat op het platform Bidimo te koop wordt aangeboden, kunnen informatie over de potentiële kopers bekijken: voorgesteld bedrag, opschortende clausule of niet, bedrag van het voorschot enz. Zodra de biedingsperiode is afgelopen, raadplegen de eigenaars en vastgoedmakelaars de verschillende biedingen, inclusief de bijhorende voorwaarden. De verkoper heeft dan 48 uur de tijd om het voorstel te kiezen dat hem het meest interessant lijkt.

“Dankzij deze nieuwe biedingssite voor vastgoedmakelaars wordt het de markt die de prijs bepaalt. Voor de potentiële kopers is dat de ideale manier om een voordelige deal te sluiten en voor de verkopers om goede verkoopprijzen te krijgen en geschikte kopers te vinden. Iedereen heeft er dus baat bij."

Laurent Lejeune, CEO van Bidimo

 

Laurent Lejeune

CEO Bidimo

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be