Dewaele Vastgoedgroep ondergaat metamorfose

Eén jaar na machtswissel Sofie Spriet: nieuwe strategie, nieuw logo, nieuwe kantoren en nieuw vastgoedplatform

Omdat ook de rol van de makelaar verandert, ondergaat Dewaele Vastgoedgroep een ware metamorfose. Vijf merken die deel uitmaken van de groep fuseren tot het vernieuwde Dewaele, het logo met de befaamde rode bol wordt opgefrist, alle 48 kantoren krijgen een facelift en er komt een nieuw online woon- en onderneemplatform. Of hoe de professionele verjaardag van CEO Sofie Spriet – nu één jaar aan het roer van de grootste onafhankelijke vastgoedmakelaar van het land – niet onopgemerkt zal blijven.

5 september is D-Day, met de D van Dewaele. Meer dan 3.000 plakkaten aan panden die momenteel te huur of te koop staan bij de vastgoedgroep krijgen een nieuw logo aan de gevel, en alle 48 kantoren worden vanaf dan in een nieuw jasje gestoken. Want terwijl banken steeds meer kantoren sluiten of achter gesloten deuren werken, wil Dewaele net nog lokaler en nog dichter bij de klant staan.

Zelfs in een steeds digitaler wordende wereld vinden we het belangrijk om ook fysiek dicht bij onze klanten te blijven. Ons lokaal verankerd kantorennetwerk is hierbij dan ook cruciaal. We kiezen bewust voor ruime openingsuren en zullen het interieur van onze vastgoedhuizen  stelselmatig opfrissen  naar  ruimtes waar onze medewerkers en onze klanten zich nog meer thuis kunnen voelen, met gezellige en warme kleuren. We zullen bovendien het aantal fiches en schermen in de etalage drastisch verminderen.” Sofie Spriet, CEO Dewaele Vastgoedgroep

Digitalisering, maar niet te veel 

De makelaar blijft in de opgefriste kantoren volop inzetten op digitalisering, maar enkel als dat een duurzame én klantvriendelijke oplossing is. Om na te gaan wat werkt en wat niet, opende Dewaele in Waregem in 2018 zijn eerste kantoor van de toekomst. Daar leerde de makelaar dat digitalisering cruciaal is, maar dat er ook een grens aan is.

“Hoe leuk het ook is om met de meest gesofisticeerde software te werken en ook achter de schermen helemaal mee te zijn met de digitalisering, voor de klant is dit is in de praktijk niet altijd de beste keuze. We hebben geëxperimenteerd met tafels met touchscreens en hologrammen, maar daar zijn we intussen van afgestapt. We houden wel vast aan digitale wanden waarop klanten hun favoriete panden kunnen selecteren of een virtueel bezoekje aan hun droompand kunnen brengen. Maar het persoonlijk contact met de lokale vastgoedspecialist blijft nog steeds het belangrijkste.” Sofie Spriet, CEO Dewaele Vastgoedgroep

Minder merknamen

Exact één jaar na haar aanstelling legt CEO Sofie Spriet de laatste hand aan een nieuw kantelpunt in de geschiedenis van de vastgoedgroep, die in 1984 door één man, wijlen Pol Dewaele, werd opgericht en intussen 280 vastgoedexperten met allerhande specialisaties sterk is. De merknamen Van der Build, Turner, De Syndic, De Patrimonie en Build&Boost verdwijnen en bundelen hun krachten onder één dezelfde naam: het nieuwe Dewaele. Volgens Spriet is die merkenfusie een noodzakelijke strategische zet. 

“Bij Dewaele Vastgoedgroep bouwen we al meer dan 38 jaar aan elk van deze specialisaties in vastgoed, telkens onder de vlag van één specifiek dochtermerk. Op vandaag zijn we dan ook in staat om op elke levensfase waar onze klanten - particulier, investeerder of ondernemer - met vastgoed in aanraking komen, niche-expertise aan te bieden. De evolutie van makelaar en syndicus naar een levenslange partner in wonen en ondernemen is dan ook een logische stap in ons groeiverhaal om future proof te blijven, waarbij we vanaf nu als één grote familie van specialisten naar buiten treden. De dochtermerken verdwijnen dan wel uit het straatbeeld, maar alle expertise blijft uiteraard aan boord én krijgt nog een extra laag dienstverlening.”  Sofie Spriet, CEO Dewaele Vastgoedgroep

Eengemaakt vastgoedplatform

Als kers op de taart lanceert Dewaele ook een nieuw vastgoedplatform. Daar zal iedereen niet alleen door het aanbod van Dewaele kunnen grasduinen aan de hand van duidelijke en zeer specifieke zoekopdrachten, maar zullen ook uitnodigingen voor webinars en video’s met gratis advies worden gedeeld. 

“De digitale revolutie zorgde voor een totale ommezwaai in het immo-gebeuren. Vroeger waren publicaties in kranten noodzakelijk, vandaag staat het digitale platform centraal. Vijf van onze huidige websites worden daarom samengevoegd en omgebouwd naar één gloednieuw platform dat in één klap maar liefst 625.000 surfers per maand zal tellen. Het platform is er voor iedereen die woont, investeert en/of onderneemt. Naast ons volledig aanbod in alle vastgoedniches wordt het een platform boordevol tips en advies, alsook nieuwe woon- of onderneemoplossingen op maat van onze klanten, zowel voor wie beroep doet op een vastgoedmakelaar of zelf zijn pand wil verkopen. Via een persoonlijke login kan je lopende dossiers op de voet opvolgen, alsook levenslang je vastgoeddocumenten bewaren.” Sofie Spriet, CEO Dewaele Vastgoedgroep

 

CEO Sofie Spriet en voorzitter Filip Dewaele met het opgefriste logo.
CEO Sofie Spriet en voorzitter Filip Dewaele met het opgefriste logo.

 

 

Sofie Spriet CEO, Dewaele Vastgoedgroep
Bram Van Hemelryck Sr PR-consultant, Bereal

 

Over Bereal

Credible real estate communication