CENTURY 21 Benelux lanceert nieuwe plannen

Grootste residentiële vastgoedgroep verstrengt kwaliteitsnormen ​ en diversifieert richting nieuwbouw

Eén jaar na de aandeelhouderswissel kondigt CENTURY 21 Benelux een nieuwe fase voor de vastgoedgroep aan. Eén van de belangrijkste koerswijzigingen die de marktleider in de residentiële vastgoedmarkt vandaag bekend maakt, is de diversificatie richting nieuwbouw. Daarmee wordt CENTURY 21 Benelux de eerste grote keten in ons land die zich - naast de bestaande woningmarkt - op de verkoop van nieuwbouwwoningen en -appartementen toelegt. Daarnaast drijft de groep ook uitdrukkelijk de kwaliteitsnormen van al haar 182 vastgoedkantoren op, en wordt extra geïnvesteerd in opleiding en coaching.  

                                                             ***

Als eerste vastgoedketen in ons land richt CENTURY 21 Benelux zich voortaan niet meer alleen op de markt van bestaande woningen, maar zal ook op grote schaal richting nieuwbouwmarkt worden gekeken. CENTURY 21 Benelux mikt daarvoor op de samenwerking met diverse projectontwikkelaars en zette de voorbije weken het eerste grootschalige nieuwbouwproject in de etalage. Het gaat om een ecologisch project van 193 vakantiewoningen in Henegouwen, genaamd Your Nature, waarbij de keten instaat voor de verkoop ervan.

Het nieuwe management wil haar expertise in het nieuwbouwsegment drastisch uitbouwen en voorziet daarvoor onder andere specifieke opleidingsprogramma’s voor haar vastgoedmakelaars. Opzet is om in 2016 op nationaal vlak een uitgebreid nieuwbouwaanbod te kunnen voorleggen.

De nieuwe strengere energienormen en de oplopende energiefactuur zullen kopers steeds meer richting nieuwbouw duwen. Uiteraard moet het allemaal gefinancierd kunnen worden, en daarin is zeker een belangrijke rol weggelegd voor de financiële sector. Maar als vastgoedsector is het onze verantwoordelijkheid om kopers van een nieuwbouwpand meer en beter te begeleiden op juridisch en technisch vlak.
 
Isabelle Vermeir, operationeel directeur bij CENTURY 21 Benelux

Kwaliteitsbewaking

Een ander belangrijk element waar de vastgoedgroep vandaag uitdrukkelijk voor kiest, is dat van een strengere kwaliteitsbewaking.

De focus verschuift uitdrukkelijk van kwantiteit naar kwaliteit, en dat mag letterlijk genomen worden.

Isabelle Vermeir

De voorbije maanden werd zo binnen de groep afscheid genomen van een tiental immokantoren, omdat ze niet in staat waren om de hogere kwaliteitseisen op te volgen.

Met 182 vastgoedkantoren in België blijft CENTURY 21 Benelux echter de afgetekende marktleider in de residentiële vastgoedmarkt.

In de beginjaren is expansie echt van groot belang. Maar vandaag bestaat CENTURY 21 Benelux twintig jaar en kunnen we die fase achter ons laten. De bestaansreden van de vastgoedmakelaar anno 2015 is dat hij kwaliteitsvolle diensten kan bieden. Daarom drijven we de kwaliteitsnormen van onze kantoren nog verder op en investeren we uitdrukkelijk in opleidingen en coaching. In het nieuwe hoofdkantoor in Waterloo, waar we volgende week onze intrek nemen, wordt zelfs een apart opleidingscentrum voorzien.

Isabelle Vermeir

Child Focus

Tot slot neemt CENTURY 21 Benelux zich voor om ook maatschappelijk sterker positie in te nemen. Daarom heeft de groep een samenwerking opgezet met Child Focus.

Als vastgoedmakelaar willen we duidelijk maken dat we niet alleen met bakstenen bezig zijn, maar vooral ook met mensen”, zo luidt het. “We zullen Child Focus dan ook niet alleen financieel steunen, maar samen met hen actie ondernemen om kinderen een warme thuis te geven.

Isabelle Vermeir

CENTURY 21 Benelux en Child Focus sloten zopas een partnership af en werken momenteel aan een initiatief dat in 2016 tot een eerste gezamenlijke actie moet leiden.

Foto-Century-21.JPG

JPG - 172 Kb

Dajo Hermans

Managing partner, Bereal

Isabelle Vermeir

Century 21 Benelux

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be