Cadzand verkoopt allerlaatste appartementen met zeezicht

Stormloop: al 200 kandidaat-kopers schreven zich in op wachtlijst

Dit weekend wordt in Cadzand de aftrap gegeven van de verkoop van de laatste 46 appartementen met frontaal zeezicht. En dat is voor veel Belgen een absolute mijlpaal. De voorbije jaren werd er in het Zeeuwse dorp stevig gebouwd om tegemoet te kunnen komen aan de honderden Belgen die er een buitenverblijf wilden kopen. Nu de laatste top-appartementen de deur uitgaan, is de interesse ongezien: met een wachtlijst van 200 potentiële kopers wordt er een stormloop verwacht op de luxueuze appartementen, net over de Belgische grens.

Het Nederlandse Cadzand - waar sterrenchef Sergio Herman zijn restaurant-bar Pure C opende - telt amper duizend inwoners, maar het kusttoerisme floreert er de afgelopen jaren enorm. Vooral voor de Belg is Cadzand een populair toevluchtsoord. Zeker op zonnige dagen staan de straten er vol auto’s met Belgische nummerplaten, en weerklinken op het strand meer dan eens Vlaamse accenten. Maar de bouwwoede heeft er intussen bijna zijn grens bereikt. Compagnie Het Zoute zal er de laatste 46 luxe-appartementen mét frontaal zeezicht bouwen. En dat is een mijlpaal. Al tweehonderd potentiële kopers lieten weten “serieus geïnteresseerd” te zijn.

Residentie De Branding - zoals het complex zal heten - is een prestigieus project met een Anglo-Normandische architectuur, gelegen pal naast het Strandhotel met restaurant Pure C.  Het zal bestaan uit 35 tweeslaapkamerflats, 8 drieslaapkamerflats en drie penthouses - waarvan de grootste 221 vierkante meter - stuk voor stuk hoogwaardig afgewerkt. De meeste appartementen hebben zicht op de zee, de nieuwe jachthaven en de duin.

Wachtlijst

In Cadzand-Bad worden al langer vier op de vijf nieuwbouwprojecten gekocht door Belgen. En dat heeft meerdere redenen. Zo is er de heraanleg van de N61 en de aanleg van de nieuwe snelweg A11, die er beide voor zorgen dat Cadzand-Bad makkelijk en snel te bereiken is. Een ander populair uithangbord en trekker is uiteraard Sergio Herman. De chefkok heeft er zijn vaste stek met restaurants AirRepublic en Pure C.

Maar ook kopers die aan hun portemonnee denken, komen in Cadzand niet bedrogen uit: de gemiddelde waarde van een appartement is er in acht jaar tijd met 32 procent gestegen. De stormloop op de laatste appartementen met zeezicht blijft dan ook niet uit. De presale voor de 200 geïnteresseerden start dit weekend.

“We verwachten niet dat alle appartementen vanaf dag één verkocht zullen zijn, maar het zou wel eens snel kunnen gaan. Van de 200 geïnteresseerden zullen er in eerste instantie allicht een twintigtal meteen intekenen. De kans is groot dat de meerderheid daarvan Belgen zijn. Wie interesse heeft, maar niet op de wachtlijst staat, maakt uiteraard nog wel kans na de presale periode, die loopt tot half mei. Al is het aangeraden om niet té lang te wachten.” Joris Vrielynck, directeur projectontwikkeling Compagnie Het Zoute

De prijzen voor de appartementen schommelen tussen de 355.000 euro en 1.300.000 euro exclusief BTW, met uitschieters tot 1.500.000 euro voor de penthouses. De werken starten in het voorjaar van 2019 en de eerste kopers zullen er vanaf midden 2021 hun intrek kunnen nemen.

Cadzand 2.0

Opmerkelijk: voor wie naast een appartement mét zeezicht in Cadzand grijpt, bouwt Compagnie Het Zoute intussen al een tijd aan een nieuw Cadzand. Niet in Nederland, maar in het Noord-Franse Hardelot aan de Opaalkust. De bekende projectontwikkelaar maakt er samen met de lokale overheid werk van een ‘Cadzand 2.0.’ De gelijkenissen met Cadzand zijn alvast treffend: Hardelot is omsloten door natuurreservaten, weidse stranden, rust en een overaanbod aan recreatieve ontspanning. Het dorp beschikt over twee golfterreinen, het is een waar fiets- en wandelparadijs, en er komt zeer binnenkort ook een gloednieuwe zeilclub.

 

Hieronder vind je enkele foto’s van De Branding.

Joris Vrielynck

Directeur Projectontwikkeling, Compagnie Het Zoute

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be