Brusselse PropTech scale-up haalt €1.5 miljoen op bij Mediahuis

Antwerpen, 18 april 2023 – De Brusselse scale-up Smooved heeft €1.5 miljoen opgehaald in een financieringsronde bij Mediahuis Marketplaces, onderdeel van de Europese mediagroep Mediahuis. Smooved ontwikkelt software om de klanttevredenheid van vastgoedmakelaars op te krikken. Met de extra financiering wil het bedrijf verder groeien en de eerste stap zetten naar het buitenland.

Smooved werd in 2019 opgericht door drie jonge ondernemers en biedt een reeks softwareoplossingen die vastgoedmakelaars helpt hun klanttevredenheid te verhogen, ​ zoals kopers begeleiden bij hun verhuisadministratie en klantenreviews verzamelen op het platform HouseMatch. Met de nieuwe financiering van €1.5 miljoen plant Smooved om nog sneller te groeien en kan het bedrijf ook zijn plannen voor internationale uitbreiding voorbereiden. Verder gaat de scale-up meer diensten en producten uitbouwen om makelaars nog beter bij te staan.

Volgens Nathan Coox, mede-oprichter en CEO van Smooved, lag de keuze voor Mediahuis voor de hand. “Het Marketplaces team bij Mediahuis is al sinds begin 2020 een klankbord voor ons. Zo hebben we op drie jaar tijd een solide relatie opgebouwd. Dit is cruciaal gebleken in een financieringsomgeving die voor start-ups veel uitdagender is geworden in de afgelopen 6 maanden. Natuurlijk was ons sterke en winstgevende groeitraject ook een grote plus.” Coox benadrukt ook dat de keuze voor Mediahuis meer is dan een financiële beslissing.

Nathan Coox, mede-oprichter en CEO van Smooved: “We zijn enthousiast om samen te werken met Mediahuis, een mediareus met een sterke reputatie van investeren in en ondersteunen van innovatieve digitale bedrijven in de PropTech sector zoals Zimmo en Zabun in België en Jaap in Nederland. Er zijn duidelijke synergieën tussen onze bedrijven die we kunnen benutten om meerwaarde te creëren voor onze klanten en gebruikers. Deze investering bevestigt onze visie en missie om de vastgoedsector te transformeren met onze baanbrekende technologie en service. We zijn ervan overtuigd dat we met de expertise en het netwerk van Mediahuis Smooved naar een hoger niveau kunnen tillen en de toonaangevende PropTech speler in Europa kunnen worden.

Volgens Patrick De Wachter, Corporate Development Director bij Mediahuis Marketplaces, past deze investering perfect binnen de diversificatiestrategie van Mediahuis.

Patrick De Wachter, Corporate Development Director bij Mediahuis Marketplaces: “Binnen Mediahuis Marketplaces geloven we erg in het groeipotentieel van de PropTech-markt in Europa. Smooved heeft de ideale set van producten en dienstverlening om in deze markt een essentiële speler te worden. Ze ontzorgen niet alleen de consument maar ook de makelaar, en leveren ook ​ erg waardevolle verkoopmandaten aan de makelaars. Die unieke combinatie plaatst hen in de ideale positie. Bovendien geloven we erg in het sterke en gedreven team van Smooved om dit groeiverhaal waar te maken.

Indrukwekkend groeitraject

Sinds zijn lancering begin 2020 heeft Smooved een indrukwekkend groeitraject afgelegd. Het jonge bedrijf haalde in volle lockdown al €400.000 op bij bekende tech-fondsen als imec.istart en Pitchdrive. Ondertussen telt Smooved meer dan 20 medewerkers en draaide het winst in 2022. De start-up begeleidt meer dan 20% van alle maandelijkse vastgoedtransacties in België en bedient meer dan 1 op 8 makelaars in het land. Smooved heeft partnerships met alle grootste vastgoedmakelaarsgroepen in het land, onder andere Dewaele, Heylen Vastgoed, Immo Francois, Hillewaere, Century 21 en Living Stone.

Roel Druyts, CEO bij Hillewaere: “Smooved Reviews is een game-changer voor ons geweest. Het heeft ons geholpen om de wrijving in onze processen te verminderen en ons verkoopteam van makelaars te coachen. Dankzij Smooved Reviews kunnen we gemakkelijk onze klantenfeedback verzamelen en tonen op verschillende platformen, wat onze reputatie en zichtbaarheid verhoogt. We gebruiken ook de feedbackgegevens om onze prestaties te monitoren en onze servicekwaliteit te verbeteren. Smooved Reviews is een essentiële tool voor elke moderne vastgoedmakelaar die zijn business wil laten groeien.

De Brusselse scale-up blijft innoveren. Zo lanceerde Smooved afgelopen zomer het nieuwe platform HouseMatch, een soort ‘Tripadvisor voor vastgoedmakelaars’. Op dit platform staan honderdduizenden reviews van makelaars. Met behulp van artificiële intelligentie krijgen vastgoedeigenaars een match met de makelaars die het beste kunnen passen bij hun pand en persoonlijke verwachtingen.

De oprichters van Smooved, vlnr: Laurens Vanpoucke, Ignace Buelens, Nathan Coox
De oprichters van Smooved, vlnr: Laurens Vanpoucke, Ignace Buelens, Nathan Coox

Perscontact

Nathan Coox

Mede-oprichter / Co-fondateur, Smooved

An Steylemans

Head of Communications, Mediahuis Group

Sander Vanlouwe

PR Consultant, Bepublic Group

Over Smooved & Housematch

De Brusselse scale-up Smooved werd in 2019 opgericht door drie jonge ondernemers en helpt vastgoedmakelaars om hun klanttevredenheid op te krikken. Het bedrijf is op korte tijd sterk gegroeid. Smooved telt vandaag 20 medewerkers en werkt met meer dan 1 op de 8 vastgoedkantoren in België samen. Twee jaar na lancering brak de scale-up al door de grens van €1 miljoen omzet. In de komende jaren wil Smooved nog fors doorgroeien in België en richt het de pijlen op andere Europese markten. Voor meer informatie, bezoek www.smooved.be en www.housematch.be

Over Mediahuis

Mediahuis is een van de leidende mediagroepen in België, Nederland, Ierland, Luxemburg en sinds kort ook de Duitse regio Noordrijn-Westfalen. Sinds haar oprichting in 2013 heeft Mediahuis een sterk gediversifieerd portfolio van nieuwsmedia en marktplaatsen opgebouwd. De nationale en regionale nieuwstitels van Mediahuis voorzien dagelijks meer dan 10 miljoen lezers van nieuws, zowel online als via de gedrukte krant. De marktplaatsen van Mediahuis in België, Nederland, Luxemburg en Ierland helpen mensen en professionele verkopers om elkaar makkelijker te vinden binnen het domein van vastgoed, jobs en auto’s.

Om het ontwikkelingspotentieel van de groep verder te verbreden, investeert Mediahuis Ventures, het durfkapitaalbedrijf van de groep, in start- en scaleups die innovatieve technologieën ontwikkelen in de MediaTech-, EdTech- en PropTech-markt. Als uitgever gelooft Mediahuis onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit die visie investeert Mediahuis permanent in zijn sterke merken, zowel op papier als digitaal. Met zo’n 4.600 medewerkers realiseert Mediahuis een jaarlijkse omzet van meer dan een miljard euro. Voor meer informatie, bezoek www.mediahuis.com/nl

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be