Vijf grote Belgische shoppingcentra klaar voor ‘winkelen op afspraak’

Wereldhave Belgium biedt eerste online boekingssysteem voor shoppingcentra aan

Honderden handelaars uit zowel grote winkels als kleine boetieks uit vijf verschillende shoppingcentra hoeven zich geen zorgen te maken hoe ze vanaf zaterdag de shoppers kunnen ontvangen. Wereldhave Belgium - één van de grootste eigenaars en beheerders van shoppingcentra in ons land - lanceert namelijk een state-of-the-art reservatiesysteem ‘Troov’ om alle afspraken online te kunnen inboeken. Zo zijn enkele grote Belgische shoppingcentra zoals Ring Shopping in Kortrijk en Belle-Ile in Luik - samen goed voor zo'n 500 winkels - helemaal klaar voor het ‘nieuwe shoppen’.

Vanaf zaterdag 27 maart moeten shoppers die niet-essentieel willen winkelen een afspraak maken. Dat is het directe gevolg van de verstrengde maatregelen van het Overlegcomité. Wereldhave Belgium, één van de grootste beheerders van shoppingcentra in ons land, zette meteen alles op poten om het “winkelen op afspraak” mogelijk te maken en steekt de handelaars zo een hart onder de riem.

“De beslissing van de regering betekent voor ons en onze handelaars een moeilijk scenario. Maar we hebben beslist om de handelaars zoveel mogelijk te helpen. Daarom lanceren we nu Troov om ervoor te zorgen dat onze klanten onze winkels coronaproof kunnen blijven bezoeken. In Nederland moet je al langer winkelen op afspraak. Wij proberen van hun expertise te leren.” 

Ine Beeterens, COO Wereldhave Belgium

Via ‘Troov’, een online reservatiesysteem op de website van het shoppingcentrum, kunnen shoppers vanaf nu vlot een afspraak reserveren in de winkel waar ze heen willen. De winkeluitbaters krijgen vervolgens een online schema waardoor ze hun handelszaak coronaproof kunnen openhouden. Ze kunnen de tijdvakken zelf instellen en krijgen een helder overzicht van welke klant wanneer zal komen shoppen. 

“We willen mensen zeker niet aanmoedigen om te funshoppen. Voor onze winkeliers is het niet gemakkelijk om zo'n reservatiesysteem op korte termijn op poten te zetten, dus met deze tool willen we al onze handelaars (zowel grote ketens als kleinere boetieks) tegelijk helpen in deze moeilijke situatie en hen voorbereiden op het ‘winkelen op afspraak’. We begrijpen dat op voorhand een klantenafspraak maken niet altijd evident lijkt, maar via Troov kan je vlot een reservering maken in je favoriete winkel. Het biedt tegelijk een helder overzicht aan de winkeluitbaters.”

Ine Beeterens, COO Wereldhave Belgium

Wereldhave rolde dit systeem reeds uit in haar negen shoppingcentra in Nederland. Intussen is het daar goed ingeburgerd.

Wereldhave Belgium is eigenaar van de shoppingcentra Ring Shopping in Kortrijk, Shopping Les Bastions in Doornik, Shopping Nivelles, Belle-Ile in Luik en Shopping 1 & Stadsplein in Genk, samen goed voor zo’n 500 winkels. 

Ine Beeterens

COO Wereldhave Belgium

Marthe Saelens

Bereal Communicatie

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be