Child Focus schakelt vastgoedmakelaars in bij opsporingen

Child Focus gaat vastgoedmakelaars inschakelen om nog beter vermiste kinderen te kunnen opsporen. Zo stelt Century 21 Benelux haar 182 kantoren ter beschikking om affiches uit te hangen, net zoals de drukbezochte vastgoedwebsite kan helpen bij sommige opsporingen. Daarnaast engageert de grootste residentiële vastgoedgroep zich om bij elke vastgoedverkoop een deeltje af te staan aan de Surf Safe-actie van Child Focus, die dient om kinderen en ouders extra te waarschuwen voor de risico's van het internet.

Child Focus zoekt constant naar mogelijkheden om vermiste kinderen en jongeren nog beter te kunnen opsporen. Daarom slaat de organisatie nu de handen in elkaar met de vastgoedmakelaars van Century 21 Benelux. De honderden lokale kantoren van de grootste vastgoedgroep in België geven de organisatie een extra platform om via affiches nog meer regiogebonden zoekacties te organiseren. Op de website van Century 21 zal bovendien ook een verwijzing komen naar de website en het noodnummer van Child Focus, zodat dagelijks duizenden nieuwe mensen hun weg naar de stichting vinden.

“Als er een kind of een jongere vermist is, is visibiliteit een zeer belangrijke factor om de opsporing zo goed mogelijk te laten verlopen. Sociale media, websites, duidelijke affiches, alles kan helpen. Wat van Century 21 een interessante partner maakt, is hun grote regionale spreiding. Daardoor kunnen we heel gericht affiches verspreiden op plaatsen waar veel mensen komen en groeit ons bestaand affichagenetwerk gevoelig. Maar voorkomen is beter dan genezen. Preventiecampagnes zijn minstens even belangrijk en daarvoor kunnen we alle extra middelen gebruiken.”

Heidi De Pauw, CEO Child Focus

25.000 euro voor Surf Safe

Net daarom draagt Century 21 Benelux niet alleen haar steentje bij met de opsporingen, maar zal het Child Focus ook financieel steunen. Zo zullen de vastgoedmakelaars de komende weken bij elke woningverkoop een kleine financiële bijdrage doen aan Child Focus. In totaal zal er 25.000 euro worden ingezameld ten voordele van de ‘Surf Safe’-actie, die kinderen en ouders moet waarschuwen voor de gevaren van het internet.

“Als vastgoedmakelaars willen we meer doen dan enkel huizen verkopen, en nemen we ook maatschappelijk onze verantwoordelijkheid. Als je dan weet dat problemen als sextortion - waarbij jonge meisjes afgeperst worden met foto’s van hen - meer en meer voorkomen, dan zijn dat zaken waar je je steentje moet proberen bij te dragen. Dat is wat we met deze samenwerking ook effectief willen doen.”

Isabelle Vermeir, operationeel directeur Century 21 Benelux

Century 21 zal het ingezamelde geld medio februari overhandigen.    

 

Dirk Depover

Woordvoerder, Child Focus

Isabelle Vermeir

Operationeel directeur, Century 21 Benelux

Maryse Rolland

Woordvoerder, Child Focus

Tobias Daneels

PR-consultant, Bereal

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bereal

Bereal is onderdeel van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group en heeft een specifieke expertise in vastgoedcommunicatie en buurtcommunicatie. Door middel van onze journalistieke aanpak en doorgedreven kennis over de vastgoedmarkt profileert Bereal organisaties als dé expert in hun vakgebied.  

Bereal maakt samen met Bepublic, Befirm en Beready deel uit van Bepublic Group. Ontdek alles over het PR- en strategisch communicatiebureau op https://bepublicgroup.be